lørdag den 18. juni 2011

Dag 10, mandag den 13. juni, 2. pinsedag

Vi var en tur i Torshavn for at finde de forretninger, som vi skal besøge i morgen. Vi besøget også Skansen, hvorfra der er en flot udsigt ud over fjorden. På rundturen så vi på flere skulpture, de er ikke store, men passer ind i bybilledet.

Vi fik lidt at spise og en kop kaffe på en fortovscafe på Vagsbotn. Vi besøget Rigmor og Jens på vejen tilbage til Strendur. Petur havde stegt flæskesteg til aftensmaden, Grete lavede sovsen.

Dag 12, tirsdag den 14. juni

Indkøbstur til Torshavn. Vi havde fundet et par garnforretninger, som vi besøgte. Grete  købte garn til 4 trøjer, og jeg fik en færøsk trøje med “sølvknapper”.

Blodbøg ved Tinghuset.

Da vores helikoptertur ikke blev til noget, brugte vi pengene, som fik i julegave af Solveig, til en middag på hotel Torshavn. Vi fik en god steak med pommefritters og et glas vin til. Vi ville besøge domkirken, der var ikke åbent, selv om der stod at det skulle der være. Vi købte hakket oksekød med hjem, så Grete kunne lave en hakkebøf til aftensmad.

Dette billede er taget kl 23 om aftenen.

Dag 13, onsdag den 15. juni

Vi skulle til at belave os på hjemrejsen, så der blev pakket lidt. Vi kørte en tur om på den anden side af det fjeld, som ligger bag Peturs hus. Det var en meget smal vej, 1 spor og vigepladser pr 100 meter. Hvor vejen endte var der en havn og en campingplads.

En camingplads, er det noget for Aktive Campister?

Dag 14, torsdag den 16. juni

Afrejsedag.  Alt var pakket, vi havde en aftale med Rigmor, om at hun kørte sammen med os til lufthavnen, så hun kunne køre Marias bil tilbage. Vi fik en kop kaffe og wienerbrød inden vi gik ud i aggangshallen. Vi ankom i regnvejr og tog afsted i regnvejr. Vi kunne ikke se meget under flyvningen på grund af skyer. I Kastrup blev vi hentet af Randi og Jørgen, og efter en middag hos Solveig, kørte de os hjem, dejligt.